22 Şubat 2019 Cuma

Öğrenciler İçin Özel Dersin Önemi Nedir?


Özel ders gerekli mi ya da değil mi gibi sorular günümüzde çocukları eğitim aşamasında olan tüm ebeveynleri ilgilendiriyor. Bu yüzden günümüzde hiçbir ebeveyn bu gibi soruları kendine soramadan edemiyor. Yaşadığımız süreçte eğitim süreci uzun ve zorlu bir yolculuk. Aynı zamanda bu süreç, üst üste koyulan tuğlalarla yapı taşlarının oluşturduğu ve sağlam temele dayandırılması gereken bir inşaat gibi de görülebilir. Bir başka bakış açısıyla da eğitim sürecini büyük resmin birleşerek oluşan küçük puzzle parçalarına benzetebiliriz.  Neden mi böyle söylüyoruz? ... Hemen açıklayalım.
Günümüzde eğitim kavramı denen büyük olgu eski dönemlerle kıyaslandığında oldukça gelişmiş hatta evrim değiştirmiş bir kavram. Çünkü bilgi alışverişinin gittikçe hızlandığı çağımızda olayların, buluşların yeni bilgi kavramlarının üzerine her gün bir yenisi ekleniyor. Bu da eğitim alan çocukların omuzlarına daha fazla sorumluluk binmesi demek. Örneğin bir soru çözümünün onlarca çözüm formülü geliştirilebiliyor. Ya da bilgi teknolojik alemin sunumlarıyla da bilgi kaynakları günden güne artıyor.
Dolayısıyla da ilk eğitim dönemiyle başlayan sürecin ardından ilerleyen zamanlarda seviye imtihan barajlarından; SBS/TEOG ya da YGS- LYS (yeni sistemde TYT – AYT) gibi barajların sınav soru sistem ve çeşitliliği de değişiyor. Bu paralelde çocuklar eğitim başlangıcından itibaren gerekli bilgi donanımına kavuşturulmadığında üzülen hem ebeveynler, hem de çocuklar oluyor. Tutturulamayan bölümler, aşılamayan baraj puanları ile birlikte elbette.
Özel Ders İle Nitelik Artırımı
Oysaki özel ders sistemi çocukları ve geleceğin büyüklüklerini bilgi – eğitim konusunda donatacak en önemli seçenekleri oluşturuyor.  Evet, belki çocuklarınıza bu ayrıcalığı sunmak için dişinizden tırnağınızdan bir miktar daha arttırmanız ve masraf yaparak bütçenizi zorlamanız gerekebilir. Ama buna değdiğini görmek ve çocuklarınızın derslerinde parlayan bir yıldıza dönüştüğünü bilmek siz ebeveynler için en büyük mutluluk kaynağı olacaktır.
Elbette çocuklarınızı eğitim donanımlarını yükseltmek adına kurslara yazdırabilir ya da test kitaplarına boğabilirsiniz. Ama unutmamalısınız ki özel derste alınan verimlilik hiçbir alternatifle sağlanamayacak kadar kolay ve pratik bir çözümdür her zaman.  Aksi takdir de çocuklarınız kursta da okuldaki gibi grup çalışma standardında yaşadığı çekimser tavrını sergileyebilir. Onlara destek olmak amacıyla aldığınız test kitapları ise kuvvetle muhtemel yine çözemeyecekleri problemler ya da test sorularıyla dolu olacaktır. Bu da daha fazla kavram kargaşası, vakit kaybı hatta kafa karışıklığı olarak size geri dönebilir. Bu gibi gereksiz kayıplar yaşamak istemiyorsanız eveozelders.com online sayfalarından gerekli özel ders desteğini ve rehberliğini alabilirsiniz.
Neden Matematik Dersi Bu kadar Zor Geliyor?
Uzman olarak bu konuda söyleyebiliriz ki ne yazık ki ülkemizde öğrencilerin büyük kısmı matematikte yeterli temeli alamadan yola çıkıyor. Bunun en büyük sebebi ise davranışçı eğitim modelinden yapılandırmacı eğitim modeline geçmiş olmamız. Sözünü ettiğimiz bu sistem ne yazık ki tepeden inme bir sistem ve matematik çok gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde öğrencilere eğlendirirken öğretilemiyor. Zira bu konuda eğitimcilerin birçoğu da hazırlıklı değil. Peşi sıra yapılan diğer yanlışlar ise dört işlemde hafıza aritmetiğini güçlendirmek yerine parmak hesabını telkin etmek oluyor. Çarpım tablosuna konan ezber yasağı ise ne yazık ki işin tuzu biberi olmuş durumda. Sonuç olarak eksik ilköğretim matematik planlaması temelinin üzerine ortaokul ve lise eğitimi katlarının çıkması bekleniyor. Bu da temeli zayıf bir binanın çatırdamasıyla neticeleniyor.  Oysaki sizler,  bilinçli veliler olarak çocuklarınızın temel eksikliklerine odaklı olarak özel ders aldırabilirsiniz. Böylelikle de sözünü ettiğimiz temeldeki bu eksiklikler çabukça giderilecek ve çocuğunuzun eğitim seviyesi güncellenecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder